Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego
Podejście integracyjno-inkluzyjne
Przemysław E. Gębal
Nowe w Glottodydaktyce. Studia Lingwistyczne i Pedagogiczne; 1
Stron: 296
Język: polski
Dział: język polski dla obcokrajowców
ISBN: 9788376389318
Wydanie drukowane |
|
---|---|
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,20 zł
Pozycja dostępna
|
Książka "Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne" jest pracą interdyscyplinarną [...]. Łączy więc wiele dziedzin nauki takich jak glottodydaktyka, językoznawstwo polonistyczne, kulturoznawstwo, komunikacja, ale też pedagogika i socjologia [...]. Przedstawione cele pracy są bardzo ambitne. Monografia ma być z jednej strony "nową" dydaktyką języka, z drugiej - zakreślić obszary wiedzy interdyscyplinarnej, koniecznej do realizacji tego celu. [...] Rzeczywiście obecność uczniów z doświadczeniem migracyjnym wymaga zupełnie innej optyki [...] Edukacja takich dzieci narzuca konieczność interdyscyplinarności i koncepcji połączenia kształcenia językowego z nauczaniem międzykulturowym, dydaktyką wielojęzyczności, edukacją włączającą i edukacją pozytywną. [z recenzji prof. dr hab. Urszuli Żydek-Bednarczuk]
Przemysław E. Gębal
Kraków : Księgarnia Akademicka, 2018
Nowe w Glottodydaktyce. Studia Lingwistyczne i Pedagogiczne;
Dział: język polski dla obcokrajowców
Stron: 296
Język: polski
ISBN: 9788376389318